محصولات کنجدی

فواید و موارد مصرف کنجد

کنجد چیست ؟

کنجد گیاهی است که دانه های روغنی آن در رنگ های سیاه و سفید در طبیعت یافت می‌شود. دانه های کنجد شکلی کپسولی و بیضوی و تخت دارد.

عطر و طعم دانه های کنجد دودی است و این گیاه در خاورمیانه و در فصل گرم سال بیشتر رشد می‌کند. کنجد دارای خواص فراوانی است و در طب سنتی به عنوان داروی درمانی برخی از بیماری ها تجویز می شود.

\"\"

کنجد چطور مصرف می شود؟

کنجد به شکل های مختلف استفاده می‌شود. از دانه های تفت داده کنجد برای تزیین و طعم دادن به انوع کیک، کلوچه و نان استفاده می‌شود.

برخی افراد هم کنجد را به صورت تفت داده و به تنهایی به عنوان یک نوع آجیل میل می کنند. برخی دیگر نیز کنجد را همراه عسل میل می کنند. استفاده از این ترکیب مقوی انرژی لازم را برای افرادی که کارهای سنگین فکری انجام می دهند، تامین می کند.(مانند دانش آموزان و دانشجوها )

\"\"

کنجد چه خاصیت هایی دارد ؟

روغن دانه کنجد منبع غنی از مواد مغذی گیاهی مانند اسیدهای چرب امگا 6، آنتی اکسیدان‌های فنولیک فلاونوئید، ویتامین‌ها و فیبرهای غذایی است. طبق تحقیقات مصرف کنجد توانایی بدن را در جذب ویتامین E بیشتر می کند و همچنین به جلوگیری از سرطان کبد کمک می کند.

گروهی از محققان معتقدند که کنجد برای افرادی که مشکل فشار خون دارند بسیار مناسب است و این ماده غذایی و گیاهی باعث کاهش فشار خون می شود. در این خصوص آزمایش ها و تحقیقات متعددی انجام شده است و بعد از بررسی نتایج، محققان متوجه شدند که مصرف کنجد برای اکثر افرادی که فشار خون بالا داشته‌اند موثر بوده و باعث کاهش آن شده است.

انواع فرآوده‌های کنجدی کدام است ؟

ارده کنجدی

ارده کنجدی یکی از اصلی ترین فرآورده‌های کنجد به حساب می آید. این محصول از کنجد کوبیده شده به همراه روغن کنجد تولید می شود. ارده را با شیره انگور و یا شیره خرما برای صبحانه مصرف می شود.

در برخی از مناطق جنوبی کشوره ارده را به همراه خرما میل می کنند و یا با مخلوط ارده و خرما و مالش دادن این این مخلوط، معجونی خوشمزه و موقوی درست می‌کنند.

همچین از ارده که فرآورده ی اصلی کنجد است فرآورده های دیگری مانند حلوا ارده ، روغن ارده ، ارده شکلاتی و… تولید می شود که می توانیم آن ها را نیز جزئی از فرآورده های کنجدی به شمار آوریم.

\"\"

روغن کنجد

یکی دیگر از فرآورده‌های کنجد روغن کنجد می باشد. روغن کنجد بیشتر مصرف درمانی دارد و اغلب به صورت پماد استفاده می شود و برای پوست و مو می‌تواند مفید باشد. کمتر توصیه‌ به مصرف خوراکی روغن کنجد می شود و برای مصرف خوراکی روغنی که حاوی خواص کنجد باشد روغن ارده پیشنهاد می شود. برخی ها برای جلا دادن به موهایشان از روغن کنجد استفاده می کنند و بسیاری از این افراد به نتیجه دلخواه خو دست یافته اند.

طبع کنجد چطور است و برای چه افرادی نباید کنجد مصرف کنند؟

طبع یا طبیعت کنجد گرم است و به همین سبب مصرف آن در فصل های گرم سال باید به اندازه باشد. یکی از ویژگی های کنجد هضم سخت آن است و افرادی که دارای مشکلات گوارشی برای هضم غذا هستند باید در مصرف کنجد احتیاط کنند.

شما می توانید در فروشگاه مادامو کنجد خام را به صورت های مختلف خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!