روغن ارده چیست و چه کاربردی دارد؟

روغن ارده چیست و چگونه تهیه می شود.

احتمالا شما تا بحال حداقل برای یکبار ارده میل کرده اید. و حتما متوجه روغن روی ارده شده اید. این همان روغن ارده است که از نظر سلامتی بسیار مفید و سالم است و از نظر تغذیه می تواند جایگزین مناسبی برای روغن های کارخانه ای باشد.

روغن ارده روغنی است که از بعد از تولید ارده از آن گرفته می شود و با روغن کنجد متفاوت است که در ادامه ی همین مطلب به تفاوت این دو نیز خواهیم پرداخت. با مادامو همراه باشید تا خاصیت روغن ارده را بررسی کنیم.

\"روغن-ارده-چه-خاصیتی-دارد\"

روغن ارده چه خاصیت هایی دارد؟

بر خلاف روغن های شرکتی روغن ارده ، روغنی کاملا گیاهی محسوب می شود و به همین دلیل بدون کلسترول است. همانطور که احتمالا می دانید روغن یکی از پر استفاده ترین مواد غذایی است که در هر خانه ای مصرف می شود. به همین دلیل دانستن خواص روغن ارده و ضرر روغن های شرکتی می تواند بسیار مفید باشد.

روغن ارده خواص ضد سرطانی دارد. این نوع روغن برای سلامتی قلب و عروق بسیار مفید است و دارای لینولئیک اسید می باشد که یک نوع اسید چرب مفید برای بدن انسان به شمار می آید. تحقیقات پزشکی نشان دهنده ی این است که مصرف روغن ارده می تواند برای کلیه ها نیز مفید باشد و به سلامت و عملکرد آن کمک شایانی بکند.

روغن ارده برای افرادی که رژیم غذایی لاغری دارند توصیه می شود زیرا این روغن چاق کننده نیست و مصرف به اندازه آن در رژیم غذایی می تواند جایگزین چربی های مضر باشد.

\"خواص-روغن-ارده\"

قیمت روغن ارده چقدر است ؟

روغن ارده در بسته بندی ها و برندهای مختلف در بازار یافت می شود. در وب سایت فروشگاهی مادامو شما می توانید انواع روغن ارده های تازه در حجم های متفاوت و قیمت بسیار مناسب مشاهده و خریداری نمایید.

بر اساس نوع برند و ججم روغن قیمت روغن متفاوت است ولی از آنجا که این روغن ها از تولیدی های اردکان مرکز فرآورده های کنجدی ایران تهیه شده است قیمت آن به نسبت سایر شهرهای کشور بسیار مناسب تر خواهد بود.

روغن ارده با روغن کنجد چه تفاوتی دارد؟

یکی از اشتباهات رایج در تصور افراد نسبت به روغن کنجد و روغن ارده این است که فکر می کنند هر دوی این روغن ها یکیست. درصورتی که اینگونه نیست. به دلیل اینکه این موضوع بسیار مهم است در ابتدای همین متن به آن اشاره شد و در اینجا می خواهیم توضیح دهیم روغن کنجد و روغن ارده چه تفاوتی باهم دارند.

روغن ارده مصرف خوراکی و خارجی دارد درصورتی که روغن کنجد برای مصرف خوراکی توصیه نمی شود و چندان مفید نیست. روغن کنجد از خود کنجد گفته می شود و بیشتر به عنوان پماد به صورت خارجی مصرف می شود. این درحالی است که روغنی که از ارده استخراج می شود قابلیت مصرف خوراکی دارد و بسیار سالم است.

از طرف دیگر قیمت روغن ارده از روغن کنجد مناسب تر است و به دلیل این که این روغن از ارده کنجد تهیه شده است بسیاری از خواص کنجد را به همراه خود دارد.

\"تفاوت-روغن-ارده-با-روغن-کنجد\"

شرایط نگهداری و میزان مصرف روغن ارده چطور است؟

روغن ارده هم مانند تمام مواد غذایی دیگر ممکن است فاسد شود. اما مقاوت روغن ارده در برابر گرما بسیار زیاد است. اما توصیه می شود که روغن ارده را در کنار گاز یا زیر نوع مستقیم آفتاب قرار ندهید بلکه در جایی مثل کابینت که دور از نور مستقیم افتاب است باشد و بعد از هربار مصرف روغن درب آن محکم بسته شود.

خرید روغن ارده از سایت مادامو

شما می توانید انواع روغن ارده را از فروشگاه مادامو تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هجده =

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!